עסקים בישראל – מגמות וטרנדים

יזמות הינה תחום שכבר הספיק להשריש שרשים בישראל וכבר מזה ניתן לזהות בארץ את מיטב המשקיעים והיזמים כאשר חלקם נוטשים לצורך התפתחות מחוץ לארץ. בין המגמות המשמעותיות ביותר אותן ניתן לראות בעסקים יזמיים כיום ניתן למצוא את הטרנד החזק ביותר לאחרונה: מיקור חוץ של פעולות שיווק וקידום מכירות. סטארט אפים ועסקים קטנים אינם מוצאים את הזמן המתאים לצורך שיווק העסק ונמצאים במרדף מתמיד אחר הזמן למציאת משווקים מתאימים ולאיתור אפיקי השיווק הראויים.

בשנים האחרונות הולכת וגוברת מגמת מיקור החוץ בכל הקשור לשיווק עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. ההבנה כי שיווק במיקור חוץ הינו המשתלם ביותר עבור החברה הולך ומחלחל בקרב רבים ממנהלי חברות בתחומים שונים במשק. חברות השיווק החיצוניות כבר אינן מפרסמות אך ורק את החברה במסגרת האמצעים המסורתיים. עולם הפרסום והשיווק שינה את פניו כליל וכיום כל חברת פרסום מציעה מכלול שלם של שירותי שיווק הכוללים קידום באינטרנט, שיווק ברשתות החברתיות השונות, מיתוג בעולם האמיתי, שירותי קידום מכירות ויחסי ציבור, שירותי בניית אסטרטגיה ועוד מגוון רחב של שירותים.

מעטפת שירותים אישית

החברות השונות המתמקצעות בתחומי השיווק יכולות להציע לסטארט אפים הקטנים ואלו המצויים בתחילת דרכם שירותי מעטפת מלאה המותאמים באופן אישי לצרכים הייחודיים של החברה. גם חברות גדולות יותר יכולות ליהנות משירותים מוגדרים של יחסי ציבור במיקור חוץ תוך הפקת הרווחים המלאים משירותי חוץ אלו: מטרות שיווקיות מוגדרות והצבת יעדים ברורים להשגת המטרות שנקבעו, ליווי אסטרטגי מלא של חברת שיווק ופרסום מקצועית המוקדשת לעבודה כל כולה, אנשי מקצוע המלווים את העסק וחולקים מניסיונם, ועוד.

חברת שיווק ופרסום במיקוד חוץ יכולה לאתר עבור יזמים מנוסים כמו ג'וזף ברמן ואחרים את אופי הרכישות של מוצרים מסוימים ובהתאם לכך לבנות את האסטרטגיה השיווקית של מוצר זה או אחר. כמו כן יכולה חברה במיקור חוץ להתאים את תהליך המיתוג ההולם על פי אפיון מקצועי של צרכי קהל היעד, אפיון המוצר ואופן השיווק המתאים לו ביותר, בניית תכנית שיווקית ברורה ומפורטת ועוד.

לסיכום ניתן לומר כי חברות שיווק המעניקות שירטות במיקור חוץ הינן רווחיות הרבה יותר לכל סטארטאפ וליזמים פרטיים, יעילות וממוקדות הרבה יותר וכמובן – מציעות מקצועיות רבה.