התכנון האסטרטגי של כל בית עסק הוא הבסיס להצלחתו. ללא האסטרטגיה, כל מיזם יכול לרדת לטמיון בתוך זמן קצר ובלא תכנון מתאים הכולל מודל עסקי מקצועי. כל בעל עסק יודע כי במהלך השנה כמעט ואין זמן להתמודד עם תכנונים שונים של העסק ואופן הפיתוח שלו כך ששנה חדשה היא הזדמנות מצוינת לתכנון אסטרטגי של העסק. גם עסק בתחילת דרכו מחויב בפיתוח אסטרטגיה עסקית ברורה ומפורטת. העסקים הגדולים והמוצלחים ביותר הם אלו אשר תוכננו כהלכה מבעוד מועד.
התכנון האסטרטגי של בית העסק הוא זה אשר יקבע את אופיו ואת המיתוג שלו, את קהל היעד אליו העסק יפנה ואת אופני השיווק הנבחרים, את התקציבים השונים המושקעים בכל מטרה ואת היעדים אליהם יש לשאוף. למעשה, ללא תכנון אסטרטגי ראוי הארגון יאבד מהמיקוד ומיעילותו ובכך למעשה יהפוך פחות ופחות רווחי. תכנון איכותי ומדויק היורד לפרטים הוא זה המבטיח הצלחה עסקית במשך שנות הפעילות הרבות של החברה, כאשר פירצות בתכנון ובארגון עלולות להיות בעייתיות ולגלות במהלך פעילות העסק "הפתעות" לא נעימות.
הצבת חזון הצופה אל העתיד
אסטרטגיה של חברות ענק הינה חלק מתכנון מורכב ועתיר גורמים פנימיים המפורטים בתקנונים שונים. מיזמים קטנים אינם חייבים בספרי ענק המפרטים את האסטרטגיה התאגידית כולה אלא מיועדים לענות על צרכי מנהל העסק ברמה הראשונית ולעמוד במטרות שמנהלי החברה הציבו. יזמים מנוסים כגון ג'וזף ברמן מבינים את החשיבות שבהנחת חזון לחברה הצופה אל העתיד. באופן זה ניתן להגדיר את מטרות העסק ובהתאם למטרות אלו – ניתן לבנות את הצעדים המתאימים להשגתן.
עמוד התווך של הארגון
האסטרטגיה היא זו המצמידה את המיזם בתחילת דרכו כאשר הוא מאבד את הפוקוס ולמעשה מתפרש לתחומים שונים שאינם מהווים חלק מהתכנון המקורי. תודות לאסטרטגיה ניתן יהיה להחליט כמה מהתקציב יוקדש לשיווק וכמה ממנו יוקדש להשקעה בפיתוח, איזה נתח יוקצה לשכירת עובדים ועוד.
לסיכום, על מנת לגבש אסטרטגיה מקצועית יש לעשות פסק זמן מביצוע העבודות היומיומיות ולהתמקד במטרות העל של הארגון, תוך בדיקה של יישום מטרותיו.