ידוע כי בני האדם מתקשרים ביניהם בהרבה שיטות ושפות, לא רק באמצעות שפת המילים. שפת הגוף היזמית הינה בין האמצעים והכלים התקשורתיים ביותר, המאפשרים לו לאדם לפנות אל הכיוונים החשובים להתפתחות העסק. כמו כן, שפת הגוף הינה בעלת כוח השפעה משמעותי על הסביבה, אף ללא כל קשר או צורך במילים.
חשיבותה של שפת הגוף נחקרה לא מעט בארגונים שונים ובחברות הגדולות ביותר בעולם ויש לה השפעות רבות על חייו המקצועיים והחברתיים, המשפחתיים והאישיים של האדם. שפת הגוף מסייעת לא פחות לפיתוח תדמית רצויה, על ידי התאמת תנועות מתאימות, יציבה הולמת ועוד. המסרים הלא מילוליים אותם אנו מעבירים לחברינו הינם רבי חשיבות ומשמעות, הגם אם באופן לא מודע. אף על פי חשיבותה הבלתי מבוטלת של שפת הגוף, רבים דווקא אינם מעניקים לה את המשמעות הראויה.
בין צורות התקשורת המשמעותיות של שפת הגוף ניתן למצוא את הגב ואת הנטייה הכללית בה הוא ניצב, את המבט והמיקוד שלו, הקרבה שיוצר האדם עם העומד מולו ועם סביבתו ככלל, היכולת להישיר מבט, החיוך, הושטת היד ללחיצה ועוד. כל אלו מעידים רבות אודות האדם העומד מולנו וכן אודותינו ולכן חשובים ביותר בעולם היזמות.
העברת מסר נעים לסביבה
כל יזם ניצב לא מעט מול הצורך למכור את מרכולתו, להציג את המיזם הייחודי שלו ולפתח קשרים משמעותיים עם משקיעים רלוונטיים ואנשי קשר חשובים. בתחום בו איש מקצוע נדרש להציג עצמו בכנסים ובתערוכות שונות מדי תקופה, הנראות הינה גורם בעל משמעות רבה. אין ספק כי תודות לשפת הגוף יכול היזם להציע לסביבתו מסר ברור ונעים באמצעות יצירת תקשורת חיובית ובונה.
באמצעות שימת לב לפרטים המהותיים ביצירת התקשורת הבינאישית ניתן לאמוד לא מעט מידע חשוב: מצמוץ בתדירות גבוהה, למשל, מעיד על התרגשות כלשהי, בין שהיא נגרמת בשל תחושה חיובית או שלילית. פני פוקר מהווים לקיחת שליטה על הרגשות ולמעשה מהווים מעין חומה בין העולם החיצון, הוא החברה, ובין רגשותיו של האדם. שימת לב לפרטים הקטנים תוכיח כי אנשים המעוניינים להקשיב לדברי דובר מסוים, יטו את ראשם מעלה קמעה, על מנת לשמוע אותו טוב יותר.
לסיכום, ישנם לא מעט סימנים המעידים על תחושות ומחשבות של האדם ממול. כל שצריך הוא לפקוח עיניים ולגלות רגישות לשפת הגוף באשר היא.